თემატური
გეგმა Vკლასი
(ქართული ენა და ლიტერატურა)
თემა
და მასში შემავალი საკითხები |
საათების
რაოდენობა |
თემის
ბოლოს მისაღწევი შედეგი |
ძირითადი
აქტივობები და მეთოდები |
რესურსები |
მოსწავლეთა
შეფასება |
შენიშვნა |
1თავი
გოგონები და ბიჭები
რ.
ინანიშვილის „ეთერი“.
1.ტექსტზე
მუშაობა
2.
ტექსტზე მუშაობა
3. ტექსტი
ბოლომდე |
3
1
1
1 |
V. 1,2,3,4,5,6,7,9. |
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება,
აღწერონ, შეადარონ, აზრობრივი
რუკით დაახასიათონ პერსონაჟი. |
სახელმძღვანელო,
დაფა, ცარცი, რვეული |
|
|
შ. ნიშნიანიძის
„ნისლი ზმორებით ადგა მიწიდან“ |
1 |
|
ლექსის
გამომეტყველებით კითხვა,
საკუთარი ემოციებისა და
შთაბეჭდილების გადმოცემა. |
სახელმძღვანელო,
ილუსტრაცია |
|
განმავითარებელი |
ენის
სამყარო-სიტყვა და ჟესტი |
1 |
|
მოსწავლე
იყენებს წარმოსახვის ფორმას |
სახელმძღვანელო |
|
|
რ.
ინანიშვილის „უკუღმა დაჭედილი“
1.
ტექსტზე მუშაობა.
2.
ტექსტზე მუშაობა.
3. ტექსტზე
ბოლომდე. |
3
1
1
1 |
V. 1,2,3,4,5,6,7,9. |
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება,
პერსონაჟის დახასიათება
აზრობრივი რუკით. T
დიაგრამის
გამოყენება |
სახელმძღვანელო,
ცარცი, რვეული |
|
|
შ. ნიშნიანიძის
„ფეხქვეშ გათელა შემოდგომამ
ხეჭეჭურები“ |
1 |
|
ლექსის
გამომეტყველებით კითხვა
და გააზრება, კითხვებზე
პასუხი, საკუთარი შთაბეჭდილებებისა
და ემოციების გამოხატვა. |
სახელმძღვანელო,
რვეული |
|
|
ენის
სამყარო-როგორ იბადებიან
სიტყვები |
1 |
|
მოსწავლე
აკვირდება სიტყვას |
სახელმძღვანელო |
|
|
რ.
ინანიშვილის „მირანდუხტი“
1.
ტექსტზე მუშაობა
2.
ტექსტზე მუშაობა
3.
ტექსტზე მუშაობა
4.
ტექსტი ბოლომდე
|
4
1
1
1
1 |
V. 1,2,4,5,6,7,9. |
მოსწავლე
აფასებს მოვლენებს პერსონაჟის
პოზიციიდან, მსჯელობს და
გამოხატავს საკუთარ პოზიციას,
წერისას თანმიმდევრულად
გადმოსცემს ფაქტებსა და
მოვლენებს. |
სახელმძღვანელო,
რვეული, ცარცი. |
|
|
ენის
სამყარო-სიტყვის მნიშვნელობა |
|
|
მოსწავლე
აკვირდება სიტყვას და მის
მნიშვნელობას |
|
|
|
ო.
იოსელიანის „უთაური ბიჭის
თავგადასავალი“
1.
ტექსტზე მუშაობა
2.
ტექსტზე მუშაობა
3.
ტექსტზე მუშაობა
4.
ტექსტი ბოლომდე
|
4
1
1
1
1 |
|
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება.
მოსწავლე მსჯელობს, სვამს
კითხვებს, ახასიათებს
პერსონაჟს. |
სახელმძღვანელო,
რვეული |
|
|
ხალხური
-„კარგი ვარ“, „საქმეზე წელი
გწყდებაო“ |
1 |
|
დეტალებზე
დაკვირვება |
|
|
|
ენის
სამყარო-სიტყვა სხვადასხვა
მნიშვნელობით |
1 |
|
|
|
|
|
გ.
ბუთხუზის განელებული კოცონი
1.
ტექსტზე მუშაობა
2.
ტექსტზე მუშაობა
3.
ტექსტზე მუშაობა
4. ტექსტი
ბოლომდე |
4
1
1
1
1 |
1,2,5,8,9 |
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება,
დისკუსია, მოსწავლე სვამს
კითხვებს, მსჯელობს, აანალიზებს. |
|
|
|
ი.
ჭავჭავაძის „კაცად მაშინ
ხარ საქები“
ხალხური-„შრომით
და სიმამაცით“ |
1 |
|
დეტალებზე
დაკვირვება |
|
|
|
ენის
სამყარო-სინონიმები |
2 |
|
მსგავსი
მნიშვნელობის სიტყვებზე
დაკვირვება |
სახელმძღვანელო,
რვეული |
|
|
2თავი.
დედა, მშობლიური გარემო
ი.
გოგებაშვილის „იავნანამ
რა ჰქმნა?“
|
15
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2 |
V.
1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12 |
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება.
საკვანძო
სიტყვებზე დაკვირვება.
დედააზრის
გამოკვეთა. თემისა და იდეის
გააზრება.
პერსონაჟის
დახასიათება აზრობრივი
რუკით.
დაკვირვება
დეტალებზე.
არჩევს
სასაუბრო და მხატვრულ ენას,
გადმოსცემს საკუთარ ემოციასა
და შთაბეჭდილებებს.
ფილმის
ჩვენება
|
|
|
|
ხალხური
„იავნანა“ |
1 |
|
მოსწავლე
გამოხატავს საკუთარ გამოცდილებას |
|
|
|
ი. ნონეშვილის
„ჩვენი ქართული“ |
1 |
|
მოსწავლე
გამოხატავს საკუთარ გამოცდილებას |
|
|
|
აკაკი
წერეთლის „ჩემი თავგადასავალი“
|
14
2
3
2
1
1
1 |
V.
1.2.3.4.5.6.7.8.9 |
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება.
მოსწავლე
დამოუკიდებლად კითხულობს,
სვამს კითხვებს, ადგენსგეგმას,
გადმოსცემს შინაარსს ვრცლად
და მოკლედ.
აზრობრივი
რუკა
ვენის
დიაგრამა
მოსწავლე
მუშაობს წყვილებში და ქმნის
დიალოგის ფორმებს
გადმოსცემს
შინაარსს ვრცლად და დეტალურად.
მოსწავლე
მუშაობს რთული ფორმების
შედგენაზე, სწავლობს რთული
სიტყვების მართლწერას. |
|
|
|
ა. შენგელიას
„დედა“ |
1 |
V
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 |
ლექსის
მხატვრული გამომეტყველებით
კითხვა და მსჯელობა. |
|
|
|
გ. ლეონიძის
„დედას“ |
1 |
|
ლექსის
გამომეტყველებით კითხვა,
მოსწავლე ადარებს თემატურადმსგავს
ნაწარმოებებს, წერილობით
გადმოსცემს საკუთარ შთაბეჭდილებას |
|
|
|
3
თავი. სახელოვანი წინაპრები
ხალხური
„ვახტანგ მეფე“ |
1 |
|
მოსწავლე
კითხულობს ლექსს, ამოიცნობს
მარტივ მხატვრულ სიმბოლოებს |
|
|
|
შ. ნიშნიანიძის
„ვახტანგ მეფე“ |
1 |
|
|
|
|
|
გრ.
ორბელიანის „თამარის დროშა
გაშალეს“
შემაჯამებელი
წერა |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-წინადადება |
1 |
|
|
|
|
|
ი.
ჭავჭავაძის „ნიკოლოზ
გოსტაშაბიშვილი“
1თავი
ვისწავლოთ
აღწერა
2 თავი |
3
1
1
1 |
V.
1.2.3.4.5.8 |
ახასიათებს
პერსონაჟს აზრობრივი რუკით,
ავლებს პარალელს. |
|
|
|
ი. ჭავჭავაძის
მტრის ძლევა |
1 |
|
მოსწავლე
კითხულობს სათანადო ინტონაციით,
ყურადღებას აქცევს სასვენ
ნიშნებს. |
|
|
|
ენის
სამყაროში-წინადადების
ინტონაცია და სასვენი ნიშნები |
1 |
|
|
|
|
|
ანა
კალანდაძე „ასეთი დარი თუ
იყო მაშინ“ |
1 |
|
მოსწავლე
კითხულობს ლექსს გამომეტყველებით,
მოიძიებს დამატებით მასალას
ისტორიულ ფაქტთან დაკავშირებით,
საუბრობს ფაქტებსა და
მოვლენებზე. |
|
|
|
წერითი
სამუშაო-თხზულება |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-წინადადების
წევრები |
1 |
V. 3.6.5.9.12 |
|
|
|
|
ო. ჭილაძე
„თბილისი“ |
1 |
|
კითხულობს
გამომეტყველებით, აკვირდება
დეტალებს, მოიძიებს დამატებით
მასალას. |
|
|
|
ლ. ასათიანი
„კრწანისის ყაყაჩოები |
1 |
|
მოიძიებს
დამატებით მასალას ფაქტებსა
და მოვლენებზე. |
|
|
|
ა.
წერეთლის სიზმარი
|
2 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-მარტივი და რთული
წინადადება |
2 |
|
მოსწავლე
დამოუკიდებლად ადგენს მარტივ
და რთულ წინადადებას |
|
|
|
უცნობი
ავტორის „ცხოვრება მეფეთ-მეფე
დავითისი“ |
1 |
|
მოსწავლე
ახასიათებს პერსონაჟს,
აკვირდება დეტალებს, მუშაოენ
წყვილებში |
|
|
|
ხალხური
„ვაჟკაცსა გული რკინისა“ |
1 |
|
|
|
|
|
ხალხური
„კიდევაც დაიზრდებიან“ |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში. წინადადების
სწორი წარმოთქმა და სასვენი
ნიშნები |
1 |
|
მოსწავლე
ადგენს ტექსტს, სვამს სასვენ
ნიშნებს, ითვალისწინებს
სალიტერატურო ქართულს, წერის
ნორმებს, აკეთებს კორექტურას |
|
|
|
შემაჯამებელი
წერა |
|
|
|
|
|
|
IV თავი.
შოთა და საბა.
შოთა
რუსთაველი „ამბავი როსტევან
არაბთა მეფისა“
|
3
1
1
1 |
V
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 |
მოსწავლე
ახასიათებს მთავარ გმირს,
გამოყოფს საინტერესო ფრაზებს,
აკვირდება ლექსიკას. |
|
|
|
წერითი
სავარჯიშო- როსტევანის
დახასიათება |
1 |
|
მოსწავლე
აზრობრივი სირთულით ახალიათებს
პერსონაჟს ტექსტზე დაყრდნობით. |
|
|
|
ენის
სამყაროში-სიტყვათა კლასები |
2 |
|
მოსწავლე
აკვირდება სიტყვის ფორმაცვალებას |
|
|
|
ს.ს.
ორბელიანის „უსამართლო
შირვან-შაჰი“ |
1 |
V
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 |
მოსწავლე
კითხულობს ტექსტს, მსჯელობს,
ამოიცნობს იგავურ სიბრძნეს. |
|
|
|
ენის
სამყაროში-არსებითი სახელის
ჯგუფები |
1 |
|
მოსწავლე
დიაგრამის საშუალებით
ერთმანეთისგან გაარჩევს
არსებითი სახელის კატეგორიებს. |
|
|
|
ს.ს. „მეფე
და ავსიტყვა“ |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-არსებითი სახელის
ჯგუფები |
1 |
|
|
|
|
|
„ორმოში
ჩაგდებული მეფე“ |
1 |
|
ილუსტრაციების
შექმნა. მოსწავლე წეროლობით
ჩამოაყალიბებს იგავურ
სიბრძნეს |
|
|
|
ენის
სამყაროში-ბრუნება |
1 |
|
|
|
|
|
„ენით
დაკოდილი“ |
1 |
|
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება,
იგავური სიბრძნის ამოცნობა |
|
|
|
„უტკბესი
და უმწარესი“ |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-სახელის მრავლობითი
რიცხვი |
1 |
|
მოსწავლე
ეცნობა მრავლობითი რიცხვის
ფორმატთა წარმოებას. |
|
|
|
V
თავი.
რა ხდება ზღაპარში?
|
2
1
1 |
V
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 |
პერსონაჟის
დახასიათება, ჯგუფური მუშაობა. |
|
|
|
ენის
სამყაროში-თანდებულები და
მათი მნიშვნელობა
|
2
1
|
|
მუშაობა
წყვილებში |
|
|
|
ზედცართავი
სახელი |
1 |
|
|
|
|
|
ხალხური-საბრალო
დედაბრისასა
|
2 |
|
ფანტაზიის
გაკვეთილი, ილუსტრაციებისა
და კომიქსის შექმნა. |
|
განმავითარებელი |
|
გ.
პეტრიაშვილის „პეპელა“
|
2 |
|
კითხვის
სტრატეგიები. მწერლის მთავარი
სათქმელის გამოკვეთა. ჯგუფური
მუშაობა. |
|
|
|
ენის
სამყაროში-რიგობითი რიცხვითი
სახელი
|
3
1
1
|
|
მოსწავლე
წერისას ითვალისწინებს
გრამატიკულ ნორმებს, კეთებს
კორექტურას. |
|
განმავითარებელი |
|
VI
თავი. ადამიანი და ბუნება
ნ.
ბარათაშვილის „არაგვს“ |
1 |
V. 1.3.6.5.7.8.9.10.11.12 |
კითხვის
სტრატეგია. მუშაობა წყვილებში |
|
განმსაზღვრელი |
|
ენის
სამყაროში-ნაცვალსახელი |
1 |
|
|
|
|
|
ხალხური-„გაზაფხულ
იყო მაშინა“ |
1 |
|
|
|
|
|
ენი
სამყაროში-ჩვენებითი
ნაცვალსახელი |
1 |
|
|
|
|
|
ვაჟა-ფშაველას
„შვლის ნუკრის ნაამბობი“
|
1 |
V. 1.2.3.5.6.7.8.9.10.11.12. |
კითხვის
სტრატეგიის გამოყენება. |
|
|
|
კუთვნილებითი
ნაცვალსახელი |
1 |
|
დამოუკიდებელი
მუშაობა |
|
განმსაზღვრელი |
|
II თავი
III
თავი |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-ზმნა |
1 |
|
დამოუკიდებელი
მუშაობა |
|
|
|
IV თავი |
1 |
|
|
|
|
|
მოქმედება
და მოქმედი პირები |
1 |
|
|
|
|
|
V თავი |
1 |
|
|
|
|
|
პირების
შეწყობა ზმნასთან |
1 |
|
|
|
|
|
ა. კალანდაძის
„თუთა“ |
1 |
|
ლექსის
გამომეტყველებით წაკითხვა,
დეტალებზე დაკვირვება |
|
|
|
რ. ინანიშვილის
„მუხა“ |
1 |
|
დეტალებზე
დაკვირვება |
|
|
|
ენის
სამყარო-ზმნის ცვლა პირების
მიხედვით |
1 |
|
|
|
|
|
გ. ტაბიძის
„ცელი კივის“ |
1 |
|
ლექსის
გამომეტყველებით კითხვა |
|
|
|
გ. ტაბიძის
„ქარი ქრის“ |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-ზმნა და მოქმედების
დრო |
1 |
|
|
|
|
|
ი. ჭავჭავაძის
„გაზაფხული“ |
1 |
|
|
|
|
|
ვაჟა-ფშაველას
„გაზაფხული“ |
1 |
|
|
|
|
|
ენის
სამყაროში-ზმნის წინი.
შემაჯამებელი
წერა |
1 |
|
|
|
|
|
VII თავი
„პირისპირ“
გ. ჩოხელის
„გაღმივლები“ |
1
1 |
|
|
|
|
|
დამატებითი
ამოცანები |
1 |
|
|
|
|
|
ი.
გოგებაშვილის „ბიბლიური
ისტორია“
|
1
2
1
2
1
1
1
1
1
1
1 |
V. 1.2.3.5.6.7.8.9.10.11.12. |
კითხვის
სტრატეგიების გამოყენება,
პერსონაჟის დახასიათება
აზრობრივი რუკით, დეტალებზე
დაკვირვება, მსჯელობა
პერსონაჟის ქმედებაზე. |
რვეული,
სახელმძღვანელო, ცარცი,
მარკერი, სლაიდ შოუ. |
განმსაზღვრელი. |
|